جهان آلومینیوم

تولیدکننده انواع ورق آلومینیوم

محاسبه-وزن-ورق-آلومینیوم

محاسبه وزن ورق آلومینیوم

یک قطعه آلومینیوم بسته به آلیاژ و شکل خاص می تواند وزن ها متفاوتی داشته باشد. یک متخصص ساخت و ساز که نیاز به تخمین دقیق هزینه حمل مواد به محل ساختمان دارد، و یا اگر مدیر یک پروژه هستید و می خواهید هزینه ها و منابع را کنترل کنید نیاز به دانش بر محاسبه وزن ورق آلومینیوم دارید. در این مقاله بطور کامل روش های محاسبه ورق آلومینومی آورده شده است.

نمودار آلیاژ آلومینیوم را بررسی کنید تا ببینید چگونه چگالی آلومینیوم بین انواع مختلف متفاوت است و در مورد آلومینیوم و کاربردهای رایج آن بیشتر بدانید. امیدواریم که دیگر هرگز با تشخیص وزن آلومینیوم در هر اینچ مکعب مشکل نخواهید داشت.

جهان آلومینیوم یکی از شرکت های نام آشنا در حوزه فروش و تامین انواع ورق آلومینیوم و همچنین میلگرد آلومینیوم می باشد. برای اطلاع از قیمت بروز آلومینیوم صنعتی و انواع ورق آلومینیوم دریایی 5083 با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۳۳۹۴۸۵۴۲ / ۰۲۱-۶۶۳۹۱۲۰۱

چطور وزن ورق آلومینیوم را محاسبه کنیم؟

در ادامه روش هایی برای محاسبه ورزن ورق آلومینیوم آورده شده است که در این مقاله بطور کامل آن ها را بررسی می کنیم.

 

چطور-وزن-ورق-آلومینیوم-را-محاسبه-کنیم؟

 

اگرچه محاسبه وزن آلومینیومی در نگاه اول پیچیده به نظر می رسد، اما بر اساس یک فرمول بسیار ساده عمل می کند. محاسبه وزن آلومینیوم به معادله وزن اصلی می رسد:

وزن = حجم × چگالی

شما عنصر اضافی ضرب وزن را در تعداد عناصر دارید، بنابراین معادله نهایی این است:

وزن کل = حجم × چگالی × تعداد قطعات

همانطور که می بینید، روش کار این ابزار، در واقع، بسیار ساده است. بخش دشوار ممکن است با محاسبه دستی حجم برخی از اشکال همراه باشد، و در برخی موارد، فرمول ها پیچیده می شوند.

نمودار آلیاژ آلومینیوم

اگر در مورد محاسباتی که ابزار ما استفاده می کند کنجکاو هستید، این بخش برای شما جالب خواهد بود. این بخش در هسته اصلی تعیین وزن آلومینیوم در هر اینچ مکعب قرار دارد. همانطور که می دانید، یکی از عواملی که به شدت بر نتیجه تأثیر می گذارد، چگالی آلومینیوم است که بسته به آلیاژ خاص متفاوت است. در اینجا، می توانید نمودار آلیاژ آلومینیوم ساده شده را مشاهده کنید.

توجه: محاسبه وزن آلومینیوم بر اساس مقادیر چگالی داده شده بر حسب کیلوگرم بر متر مکعب است، زیرا این فرمتی است که بیشتر در منابع مرتبط با موضوع مورد استفاده قرار می گیرد. اگر علاقه مند به تغییر مقادیر به سیستم انگلیسی هستید، می توانید از مبدل چگالی استفاده کنید.

آلیاژ چگالی kg/m³
Aluminum (average) 2700
Melted aluminum 2600
Aluminum 1050 2710
Aluminum 1100 2720
Aluminum 3103 3730
Aluminum 5005 2700
Aluminum 5083 2650
Aluminum 5215 2690
Aluminum 5454 2690
Aluminum 5754 2660
Aluminum 6005 2700
Aluminum 6063 2700
Aluminum 6082 2700
Aluminum 7075 2800

نمودار-آلیاژ-آلومینیوم

آلومینیوم چیست و در کجا استفاده می شود؟

آلومینیوم یک فلز سفید نقره ای و سبک وزن است که بیشتر با فویل همراه است. این نام از کلمه لاتین “alumen” به معنای نمک تلخ گرفته شده است.

آلومینیوم به لطف مزایای فراوان (وزن، دوام و رسانایی کم، به جز چند مورد) یک ماده محبوب در بسیاری از زمینه ها است. بدیهی است که اولین چیزی که به ذهن می رسد ساخت و ساز است، اما می توانید کاربردهای زیادی برای این فلز در زمینه هایی مانند حمل و نقل، وسایل الکتریکی و کالاهای مصرفی پیدا کنید. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

 

آلومینیوم-چیست-و-در-کجا-استفاده-می-شود؟

 

حمل و نقل

در حمل و نقل از آلومینیوم در ساخت سیستم های ریلی پرسرعت استفاده می شود. قطارهای شینکانسن در ژاپن، که از وزن سبک آلومینیوم برای کاهش اصطکاک استفاده می کنند، نمونه بسیار خوبی هستند.

ساخت و ساز

در ساخت و ساز، می توانید آلومینیوم را در پشت بام ها پیدا کنید. به دلیل دوام و مقاومت بالای آن در برابر خوردگی، سقف های آلومینیومی نسبتاً بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند.

برق و الکترونیک

آلومینیوم رسانا است، به این معنی که می توان از آن برای ساخت خطوط برق استفاده کرد. همراه با دوام شگفت انگیز آن، ماده ای عالی برای خطوط برق در مسافت های طولانی است.

وزن آلومینیوم در هر متر مکعب چقدر است؟

وزن آلومینیوم حدود 2700 کیلوگرم بر متر مکعب است، اما بسته به آلیاژ خاص می تواند متفاوت باشد. آلیاژهای مختلف آلومینیوم دارای چگالی متفاوتی از 2600 کیلوگرم بر متر مکعب تا 3730 کیلوگرم بر متر مکعب هستند. بنابراین، وزن آلومینیوم در هر متر مکعب نیز می تواند بر اساس آلیاژ مورد استفاده متفاوت باشد.

کلام آخر

محاسبه وزن ورق آلومینیوم بسیار ساده می باشد و حتی می توان از ابزار های آنلاین نیز برای محاسبه ورق آلومینیوم استفاده کرد. برای اطلاع از قیمت انواع ورق آلومینیوم صنعتی و میلگردآلومینیوم و تامین و خرید عمده ورق آلومینیوم با گروه فروش جهان آلومینیوم تماس بگیرید.

۰۲۱-۳۳۹۴۸۵۴۲ / ۰۲۱-۶۶۳۹۱۲۰۱

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاهده لیست قیمت‌ها

اطلاعات تماس شعبه بازار تهران

اطلاعات تماس شعبه غرب تهران