جهان آلومینیوم

تولیدکننده انواع ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم آجدار

ورق آلومینیوم آجدار

ورق آلومینیوم آجدار 

ورق های آلومینیوم در انواع مختلفی تولید می شوند که یکی از پر کاربرد ترین انواع آن، ورق آلومینیوم آجدار است. این ورق به علت ویژگی های کاربردی در موارد بسیار زیادی مورد استفاده قرار میگیرد. به عنوان مثال در صنعت خودروسازی، صنایع هوایی، صنعت هوا و فضا، معماری شهری و… از ورق آلومینیوم آجدار استفاده های بسیاری می شود. یکی از انواع ورق آجدار، ورق آلومینیوم امباس است که تفاوت آن ها در طرح روی ورق و روش تولید آنهاست. این ورق ها عموما از طریق فرایند نورد گرم تولید می شوند. قیمت ورق آلومینیوم آجدار بر اساس وزن ورق آلومینیوم محاسبه می شود. البته مواردی دیگری چون، قیمت شمش آلومینیوم، نرخ ارز و تورم نیز بر آن تاثیر گذار است.

برای استعلام قیمت ورق آلومینیوم آجدار با جهان آلومینیوم تماس بگیرید. این فروشگاه با دارا بودن چندین شعبه در تهران، امکان فروش عمده و ارسال به سراسر ایران را دارد. 0213394854202166391201

ورق آلومینیوم آجدار نوع خاصی از ورق است که با ویژگی های فلز آلومینیوم تولید شده و در دسته ورق های فلزی سبک قرار می گیرد. سبکی وزن ، قیمت مناسب ، شکل پذیری بالا و ظاهر تمیز و زیبا از ویژگی های قابل ذکر ورق آلومینیومی است.

ورق آجدار آلومینیومی نوعی ورق نورد آلومینیومی است. یک طرف آن دارای نقش الماس برجسته یا خطی است و از طرف دیگر صاف است.

صفحه آجدار معمولاً به عنوان صفحه چکر، دوربار یا صفحه چک نیز شناخته می‌شود و نام خود را از 5 میله برجسته گرفته است که به آن خاصیت عدم لغزش می‌دهد.

ورق آجدار به عنوان صفحه الماس یا صفحه شطرنجی نیز شناخته می‌شود.

صفحه ی پنج میله ای به دلیل ویژگی های فراوان، محصولی بسیار همه کاره است. این الگو آن را برای کاربردهایی که نیاز به سطح مقاوم در برابر لغزش دارند ایده آل می‌کند و به دلیل آلومینیوم بودن آن، مقاوم در برابر خوردگی، سبک وزن و ساخت آسان است.

ورق آجدار آلومینیوم سبک وزن هستند، به راحتی دریل می‌شوند و انعطاف پذیر خوبی دارند، بنابراین می‌توان آن هارا به راحتی در صورت نیاز به اشکال مختلف درآورد.

ورق های آلومینیومی چکر که به عنوان ورق آجدار آلومینیوم یا صفحه الماس نیز شناخته می‌شود، دارای الگوی الماسی تکرار شونده برای بهبود چسبندگی و کشش در مناطق پر ترافیک است. به دلیل استحکام عالی و مقاومت در برابر خوردگی، عمدتاً در محیط‌های بیرونی مانند پیاده‌روها، رمپ‌های دسترسی، جعبه ابزار، تخت‌های تریلی و کامیون یا برای محافظت از کف و دیوار داخلی استفاده می‌شود، اما می‌توان آن را در طراحی داخلی، مهمان‌نوازی و تنظیمات خرده‌فروشی نیز یافت و یا هر چیزی که نیاز به خاصیت پوشیدنی بسیار سخت دارد استفاده می‌شود.

ورق آلومینیوم آجدار به عنوان کفپوش خودروهای تجاری و تریلرها و همچنین به دلیل وزن سبک و دوام به عنوان محافظ دیوار و درب استفاده می‌شود . همچنین در بسیاری از محیط های صنعتی مانند راه پله ها و پیاده روها نیز کاربرد دارد.

شما میتوانید برای راهنمایی خرید محصولات جهان آلومینیوم و همچنین اطلاع از قیمت ورق آجدار آلومینیوم با ما تماس بگیرید.0213394854202166391201

 

ورق آلومینیوم آجدار
ورق آلومینیوم آجدار

چگونگی ساخت ورق آلومینیوم آجدار

ضد زنگ بودن 

ورق آجدار آلومینیوم در ابتدا مانند سایر محصولات ورق آلومینیومی با عبور مواد اولیه از غلتک های دستگاه تا رسیدن به ضخامت مورد نظر ساخته می‌شود. با صفحه آلومینیومی 5 بار یا صفحه الماس، الگوی الماس 5 نواری به سادگی بر روی غلتک نهایی نقش می‌بندد و هنگام عبور آن را به مواد می‌چسباند.

صفحه چکر آلومینیومی زنگ نمی زند – هیچ محصول آلومینیومی زنگ نمی زند، زیرا حاوی آهن برای ایجاد اکسید آهن نیست. با این حال، ممکن است ورق کف آلومینیومی در صورت آسیب خوردگی خورده شود، اگرچه به طور کلی مقاومت خوردگی خوبی دارد.

برش ورق آلومینیومی آجدار 

ورق های آلومینیومی اجدار را می‌توان با استفاده از اره دایره ای، اره منبت کاری، اره مویی، یا حتی اره برقی در صورت عدم وجود ماشین ابزار برش داد. مطمئن شوید که صفحه آجدار خود را با گیره محکم کنید و تیغه مناسب را برای کار انتخاب کنید. صفحه الماس آلومینیومی نیز برای حفاری و سایر ماشین آلات بسیار مناسب است.

رنگ ورق آلومینیومی آجدار 

شما می‌توانید ورق الومینیومی آجدار را با آماده سازی مناسب، پرایمر، رنگ فلزی تخصصی و یک درزگیر رنگ آمیزی کنید. همچنین می‌توانید از تکنیک هایی مانند سندبلاست و پوشش پودری استفاده کنید تا به صفحه آلومینیومی خود ظاهر جدیدی ببخشید.

کاربردهای عمومی ورق آجدار:

  • کفپوش و پروژه های کف سازی
  • پوشش های سطح شیب دار
  • کیک پلیتس ( صفحه لگد )
  • پله ها
  • حفاظت از دیوار
  • تخت و بدنه خودرو
  • قایق ها
  • اتومبیل
  • کامیون و تریلی

آلومینیوم آجدار سطحی کاربردی، بدون لغزش، تزئینی، بادوام و اقتصادی است. صفحات آجدار آلومینیومی به عنوان عرشه، پله، راهرو، محل بارگیری، صفحه ضربه، کفپوش، لوازم جانبی خودرو و همچنین بسیاری از اهداف تزئینی دیگر استفاده می‌شود.

صفحه و ورق آجدار آلومینیوم راه حلی مقرون به صرفه برای کاربردهای ضد لغزش و مقاوم در برابر خوردگی است.

صفحات چکر در کاربردهای مختلف به دلیل خواص مطلوب آنها ترجیح داده می‌شوند. صفحات (که از آلومینیوم ساخته شده اند) سبک و مقاوم هستند. آنها قابلیت سوراخکاری، جوشکاری و شکل دهی خوبی دارند که به آنها اجازه می‌دهد تا شوند و به راحتی به اشکال مختلف تبدیل شوند.

علیرغم استفاده های زیاد ، ورق آجدار الومینیومی قادر است شکل و ظاهر خود را برای مدت طولانی حفظ کند. به همین دلیل است که این صفحه برای استفاده در فضای داخلی و خارجی ایده آل است.

دو الگوی مختلف صفحه اجدار آلومینیومی ورق روشن (که گاهی اوقات صفحه پروانه نیز نامیده می‌شود) و یک الگوی 5 میله (همچنین به عنوان “Vastrap” شناخته می‌شود) وجود دارد. Tread Bright با آج سر طراحی پروانه به پایان رسیده است – سطح بسیار محبوبی که درخشش و روشنایی شگفت انگیز محصول را نشان می‌دهد.

 

ورق آلومینیوم آجدار
ورق آلومینیوم آجدار

فرآیند تولید آلومینیوم در مجموعه جهان آلومینیوم

  • استخراج سنگ معدن
  • پالایش
  • اضافه کردن کریولیت
  • احیاء

مجموعه جهان آلومینیوم در تهیه و توزیع انواع ورقها و مقاطع آلومینیوم در آلیاژهای مختلف تخصص دارد.

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت روز آلومینیوم و دریافت اطلاعات بیش تر در مورد ورق های آلومینیوم آجدار با مجموعه ما در تماس باشید.

در کنار مزایای فوق باید به مقاومت بالای فیزیکی و همچنین مقاومت این فلز در برابر زنگ زدگی یا اکسیداسیون اشاره کرد.

ورق آلومینیوم را می توان در ابعاد مختلف و در دو نوع بی رنگ و رنگی پیدا کرد. ورق های آلومینیوم به دو صورت رول و شیت (برگ شده) در بازار موجود است.

جهان آلومینیوم، ورق آلومینیوم اجدار را برای، کفپوش و نمای سایدینگ تولید می کند. این پانل های آجدار از ورق های فلزی آلومینیوم ساخته شده اند که یکی از پرکاربردترین پانل ها در صنعت است. ورق آجدار آلومینیوم یک محصول سخت، سبک وزن و مقاوم در برابر آب و هوا است که برای استفاده های مختلف کاربردی است.

در حالت کلاف (رول فرم ) می توان ابعاد طولی دلخواه را سفارش داد. همچنین در این حالت می توان فرمینگ های شادولاین ،کرکره، ذوزنقه ، دامپا و … را نیز از ورق آلومینیوم تولید کرد. به جز ورق صاف رول و شیت ، و فرمینگ های مختلف ورق آلومینیومی آجدار نیز موجود است که بسیار پر کاربرد نیز هست.

ورق آجدار الومینیوم مورد استفاده در دکوراسیون داخلی،کفپوش،پله و قسمتهای مختلف بدنه خودرو به صورت بادامی در ابعاد زیر موجود است :

ضخامت 0.8 الی 5 میلیمتر
ابعاد استاندارد :1250×2500 – 1000×2000
قابل سفارش : ابعاد دلخواه شما
آلیاژ استاندارد : 1050 – 3105
قابل سفارش : 1100 – 1200 – 3003

سوالات متداول

آیا ورق آجدار را می توان رنگ کرد؟

بله شما میتوانید با تکنیک سندبلاست و پوشش پودری این ورق را رنگ کنید

آیا ورق آلومینیوم آجدار زنگ میزند؟

خیر زیرا این ورق حاوی آهن برای ایجاد اکسید آهن نیست

ورق آجدار را چگونه برش میدهند؟

این ورق ها را با استفاده از اره دایره ای، اره برقی یا مویی هم میتوان برش داد

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاهده لیست قیمت‌ها

اطلاعات تماس شعبه بازار تهران

اطلاعات تماس شعبه غرب تهران