جهان آلومینیوم

تولیدکننده انواع ورق آلومینیوم

انواع-ورق-آلومینیومی

انواع ورق آلومینیومی

ورق های آلومینیومی که به عنوان صفحات آلومینیومی نیز شناخته می شوند، نتیجه آلومینیوم خام اولیه است که تحت فشار بالا فشرده شده و به شکل پانل در می آید.

ورق های آلومینیومی به طور مشخص به گونه ای ساخته می شوند که بسیار نازک و سبک وزن هستند و در عین حال به اندازه کافی مستحکم هستند که در کنار سهولت ذاتی نصب و نگهداری، تطبیق پذیری فوق العاده ای را ارائه می دهند. همچنین دارای چندین ویژگی منحصر به فرد و مفید دیگر است که باعث می شود امروزه به طور گسترده در طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی، کشاورزی، خانگی و تولید/تولید به کار گرفته شود.

معمولاً به ضخامت 1 تا 2 میلی متر برش داده می شود و در این وزن می توان آن را به راحتی با دست یا با ابزار دستی کوچکتر شکل داد. صفحات ضخیم‌تر ممکن است به ماشین‌های شکل‌دهی دستی یا پرس‌های پنوماتیک یا ترمزهای صنعتی بیشتری نیاز داشته باشند تا به شکل دلخواه عمل کنند.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت انواع ورق آلومینیومی قیمت ورق آلومینیوم دریایی 5083 با شرکت جهان آلومینیوم یکی از بزرگترین تامین کننده های ورق آلومینیوم تماس بگیرید. همچنین می توانید برای خرید و قیمت ورق آلومینیوم امباس و همچنین ورق آلومینیوم آجدار با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۳۳۹۴۸۵۴۲ / ۰۲۱-۶۶۳۹۱۲۰۱

کاربرد انواع ورق آلومینیوم

طیف وسیعی از پوشش‌های اضافی اعمال شده بر روی ورق‌های آلومینیومی می‌تواند به ایجاد یک ماده بادوام برای استفاده در محیط‌های بیرونی یا سایر محیط‌های چالش برانگیز، مانند روکش‌های بیرونی کمک کند. ماهیت بسیار سبک وزن ورق آلومینیومی بسیار نازک آن را برای استفاده در قوطی های نوشیدنی، ظروف غذا و سایر محصولات روزمره مناسب برای ذخیره سازی، حمل و نقل و خرده فروشی با حجم بالا ایده آل می کند.

 

کاربرد-انواع-ورق-آلومینیوم

 

فاکتورهای مهم در خرید ورق آلومینیوم

ابعاد و ضخامت سطح، فاکتورهای اولیه ای است که باید هنگام بررسی گزینه های خرید ورق آلومینیوم در نظر گرفت. در حالی که سطح کلی اولین جنبه کلیدی است که باید در برنامه ریزی کاری با استفاده از این نوع ورق فلزی در نظر بگیرید، مواد تکمیلی مختلف موجود نیز نقش مهمی در انتخاب نوع ایده آل ورق آلومینیومی برای نیازهای شما ایفا می کند و همینطور کاربرد و برنامه های مورد نظر برای ورق آلومینیوم فاکتور اصلی در خرید می باشد.

برای مثال، ورق آلومینیوم آنودایز شده، می‌تواند هم محافظت قوی در برابر خوردگی و هم از نظر ظاهری زیباتر ایجاد کند، در حالی که ورق‌های خام یا ناتمام را می‌توان به روش‌های مختلف دیگری پس از تکمیل شکل‌گیری و ساخت، پوشش داد یا محافظت کرد. ورق آلومینیومی که برای استفاده با اتصالات پرچ و صفحه و همچنین برای اهداف جوشکاری مناسب است، به‌عنوان یک ورق فلزی بسیار کاربرپسند در نظر گرفته می‌شود که شکل‌پذیری بالایی دارد و به راحتی برای طیف وسیعی از کاربردها برش داده می‌شود.

معرفی انواع ورق های آلومینیومی

انواع مختلفی از ورق های آلومینیومی برای خرید در بازار امروز وجود دارد. در این بخش، به طور خلاصه به برخی از رایج‌ترین محصولات ورق آلومینیومی که برای فروش از تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان مختلف پیدا می‌کنید، نگاه می‌کنیم.

 

معرفی-انواع-ورق-های-آلومینیومی

 

ورق های آلومینیومی سوراخ دار

ورق یا صفحه آلومینیومی سوراخ‌دار نیز در کاربردهایی استفاده می‌شود که عمدتاً به دلیل ویژگی‌های زیبایی‌شناختی آن انتخاب می‌شود – این امر به‌ویژه در کارهای طراحی داخلی/خارجی رایج است، به عنوان مثال در ساخت بسیاری از انواع کف‌ها، سقف‌ها، پرده‌ها، سایه‌بان‌های خورشیدی و سایر موارد معماری یا معماری. پانل های تزئینی سایر کاربردهای معمولی ممکن است شامل صنایع غذایی، کارخانه یا محیط های آزمایشگاهی باشد، جایی که به طور گسترده ای یافت می شود که نقش های آبکشی، زهکشی و جمع آوری را در ایستگاه های شستشو و خشک کردن صنعتی انجام می دهد.

ورق های آلومینیومی شطرنجی

صفحات شطرنجی آلومینیومی پانل‌هایی از ورق فلزی هستند که در یک طرف دارای نشانه‌های دریچه‌ای برجسته هستند (سمت عقب آن بدون بافت است)، که یک الگوی برجسته را تشکیل می‌دهد که معمولاً به ارتفاع حدود 1.5 میلی‌متر برجسته می‌شود. آنها که به عنوان صفحات چکر، صفحات آج، ورق های 5 میله یا صفحات کف دوبار شناخته می شوند، اغلب از آلومینیوم ساخته می شوند، اگرچه نسخه های فولادی نیز فروخته می شوند.

آنها ورقه های نسبتاً ضخیم و محکمی برای بهبود مقاومت در برابر ضربه و ویژگی های باربری دارند که برای استفاده از مناطق داخلی یا خارجی با رفت و آمد زیاد و ترافیک چرخ دار مانند راهروهای خدماتی، جایگاه های بارگیری و پارکینگ مناسب هستند. الگوی برجسته آسیب سطح را پنهان می کند و همچنین چسبندگی بیشتری در برابر لغزش و لغزش ایجاد می کند.

ورق های آلومینیوم آنودایز شده

آنودایز یک فرآیند الکتروشیمیایی است که برای افزایش ضخامت لایه اکسید روی سطح فلز استفاده می شود. ورق های آلومینیومی آنودایز شده نه تنها مقاومت در برابر خوردگی و سایش را افزایش می دهند (زمانی که یک درزگیر برای مقابله با کیفیت متخلخل فلزات به شدت آنودایز شده استفاده شود)، بلکه می تواند صفحات را برای چسبندگی بهتر رنگ، رنگ ها، فیلم ها، چسب ها و سایر لوازم آرایشی آماده کند. نسبت به پیشنهادات فلزی شکوفا می شود.

در نتیجه، فلزات آنودایز معمولاً با ورق های آلومینیومی بسیار رنگی یا سایر پانل های تزئینی، مانند آنهایی که به طور گسترده در قطعات خودرو، گوشی های هوشمند، ابزار، وسایل آشپزی، کالاهای ورزشی و مواد معماری استفاده می شوند، نشان داده می شوند.

 

Anodized-aluminum-sheets

 

ورق های آلومینیوم کامپوزیت

ورق ها یا پانل های کامپوزیت آلومینیومی که اغلب به اختصار ACS یا ACP نامیده می شوند، از دو قطعه بسیار نازک آلومینیومی با روکش سیم پیچ که به قسمت بیرونی یک هسته غیر آلومینیومی (اغلب پلاستیکی) چسبانده شده اند، تولید می شوند. آنها معمولاً به عنوان پانل های سبک وزن اما مستحکم برای روکش های خارجی یا نمای ساختمان و همچنین در طیف گسترده ای از برنامه های عایق کاری و پانل های تاشو استفاده می شوند.

ورق های پانل کامپوزیت آلومینیومی که گاهی به آن ها پانل های ساندویچ یا ورق های دی باند نیز گفته می شود، بسیار سبک تر از معادل های فلز جامد هستند. این کار نصب و نگهداری آنها را در استفاده روزمره بسیار آسان‌تر می‌کند، و به طور کلی ماشین‌کاری، برش و شکل‌دهی منظم با استفاده از ابزارهای ساده بسیار آسان‌تر است. به این ترتیب، آنها یک انتخاب عالی برای تابلوها و سینی‌های تابلوهای ضد آب و هوا هستند.

ورق های آلومینیومی برس خورده

بسیاری از انواع مختلف ورق های آلومینیومی در انواع برس خورده یا بدون برس موجود هستند، از جمله پانل های آنودایز و کامپوزیت. «برس‌شده» در این زمینه به الگوی نسبتاً یکنواختی از خراش‌ها و خراش‌های موازی سبک اشاره دارد که عمداً در سراسر سطح یک ورق فلزی وارد می‌شوند تا یک روکش ساتن مانند ایجاد کنند. این اثر به طور گسترده در تمام انواع وسایل و اتصالات داخلی دیده می شود.

انتخاب خرید ورق آلومینیومی برس خورده اغلب یک تصمیم در درجه اول زیبایی شناختی است – ظاهر برس خورده در سراسر جهان به عنوان شکوفایی سبکی که کیفیت بازتابی سطوح صیقلی را کاهش می دهد بسیار محبوب است. اگرچه مسواک زدن در واقع نتیجه پردازش ثانویه اضافی است که منجر به یک روکش ساتن می شود، اما به عنوان یک عنصر طراحی می تواند به ایجاد ظاهری “صنعتی” خام یا فرآوری نشده کمک کند.

۰۲۱-۳۳۹۴۸۵۴۲ / ۰۲۱-۶۶۳۹۱۲۰۱

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاهده لیست قیمت‌ها

اطلاعات تماس شعبه بازار تهران

اطلاعات تماس شعبه غرب تهران