جهان آلومینیوم

تولیدکننده انواع ورق آلومینیوم

ورق 7075 آلومینیوم

ورق آلومینیوم 7075

ورق آلومینیوم 7075 با توجه به ترکیب شیمیایی منحصر خود، به دلیل استحکام و چقرمگی بالا بسیار شناخته شده و محبوب است. این ورق از سری 7000 آلیاژ های آلومینیوم تولید شده است که به جز آلومینیوم شامل روی و منگنز نیز هستند. با اعمال عملیات حرارتی t6، ورق آلومینیوم 7075 – T6 تولید می شود که از جمله ورق های پر کاربرد در صنعت است. این آلیاژ مقاومت بالایی دارد اما در مقابل باید توجه داشت که قابلیت جوش کاری آن نسبتا ضعیف است. قیمت ورق آلومینیوم 7075 نیز با توجه به عملیات حرارتی صورت گرفته روی آن و سایر موارد مانند قیمت جهانی فلزات، ضخامت ورق، وزن ورق آلومینیوم و… تعیین می گردد.

اگر قصد خرید این ورق آلومینیوم را دارید، در ادامه مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری کسب نمایید و برای اطلاع از قیمت ورق آلومینیوم 7075با جهان آلومینوم تماس بگیرید.

ورق آلومینیوم 7075 به عنوان یکی از محبوب‌ترین آلیاژهای آلومینیوم در میان صنعت گران و مهندسان ، ترکیبی بی‌نظیر از استحکام، مقاومت به خوردگی، قابلیت ماشینکاری و زیبایی را ارائه می‌دهد. این آلیاژ با کاربردهای متنوع در صنایع مختلف، از هوافضا و ساخت و ساز گرفته تا ظروف آشپزی و لوازم جانبی، به عنوان انتخابی ایده‌آل شناخته می‌شود. ورق 7075 در ضخامت‌ها، عرض‌ها و طول‌های مختلف، همچنین با پرداخت‌های متنوع مانند آنیل شده، سرد کار شده و آلومینایز شده، به منظور پاسخگویی به نیازهای گوناگون مشتریان، عرضه می‌شود. این آلیاژ در مقایسه با سایر آلیاژهای آلومینیوم، از استحکام کششی و تسلیم بالایی برخوردار است و آن را برای تحمل بارهای سنگین و شرایط سخت مناسب می‌سازد.

جهان آلومینیوم مرکز فروش ورق و میلگرد آلومینیوم با بهترین قیمت خرید و فروش ورق آلومینیوم در تهران در چند شعبه فعالیت دارد و بهترین ماقطع آلومینیوم از کارخانجات مطرح ایران را موجود دارد. از طریق جهان آلومینیوم می توانید برای خرید عمده ورق آلومینیوم 7075 اقدام نمایید. ما امکان خرید عمده و ارسال به تمام نقاط ایران را فراهم کرده ایم. برای استعلام قیمت روز ورق آلومینیوم و ثبت سفارش، با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۳۳۹۴۸۵۴۲ / ۰۲۱-۶۶۳۹۱۲۰۱

نسبت استحکام به وزن بالای ورق آلومینیوم 7075، آن ها را برای استفاده در قطعاتی که تحت تنش بالا قرار می گیرند مناسب کرده است. ورق ۷۰۷۵ آلومینیوم یکی از سخت ترین آلیاژهای آلومینیوم می باشد. البته باید توجه داشت که این الیاژ پس از عملیات حرارتی مناسب به سخت ترین حالت خود دست پیدا میکند از خواص بارز این نوع الیاژ میتوان به مقاومت به سایش و استحکام بالا اشاره کرد. از جمله موارد استفاده این الیاژ میتوان به صنایع هوا فضا،صنایع نظامی،بدنه سلاحهای انفرادی و قطعه سازی اشاره کرد

ویژگی های ورق آلومینیوم 7075

  • با استحکام مشابه فولاد به دلیل مقدار زیاد روی، 7075 مقاومت عالی دارد. می توان آن را به راحتی ماشین کاری کرد، که آن را به گزینه ای محبوب برای هواپیماهای نظامی تبدیل کرده است.
  • 7075-T6 از 1.6% مس، 2.5% منیزیم و 5.6% روی تشکیل شده است. این آلیاژ معمولاً توسط سازندگان هواپیما برای تقویت ساختار هواپیما استفاده می شود. به دلیل داشتن مس، جوش پذیری ضعیفی دارد اما قابلیت ماشین کاری بالایی دارد.
  • این آلیاژ عملکرد جوشکاری ضعیفی دارد و تمایل به ترک خوردن ناشی از ضربه دارد اما جوشکاری دو مرحله ای می تواند توانایی آلیاژ را در مقاومت در برابر ترک خوردگی ناشی از ضربه بهبود بخشد.
  • 7075 T651 به عنوان عالی ترین محصول در بین آلیاژهای آلومینیوم شناخته می شود. استحکام بالایی دارد و به مراتب سبک تر از فولاد است. همچنین خواص مکانیکی و واکنش آند خوبی دارد و یک آلیاژ آلومینیوم استاندارد برای صنایع هوافضا و نظامی است.

7075 T6

آلیاژ آلومینیوم 7075-T6 دارای ویژگی‌هایی از جمله مقاومت به خوردگی مناسب، نسبت استحکام به وزن بالا و هدایت حرارتی خوب می‌باشد ولی این آلیاژها در مقابل روش‌های جوشکاری ذوبی قابلیت جوش‌پذیری ضعیفی از خود نشان می‌دهند.

آلیاژ عملیات حرارتی شدهٔ 7075-T6 دارای استحکام کششی نهایی (Mpa 510-540 (PSI 74.000-78.000 و استحکام تسلیم (Mpa 430-480 (PSI 63.000-69.000 می‌باشد. همچنین در حدود ۵ تا ۱۱ درصد افزایش طول شکست دارد.

دمای عملیات T6 معمولاً به صورت یکسان‌سازی شده از آلیاژ ۷۰۷۵ در ۴۵۰ درجهٔ سانتی‌گراد به مدت چندین ساعت به کوئنچ و سپس در دمای ۱۲۰ درجهٔ سانتی‌گراد به مدت ۲۴ ساعت به پیر سختی می‌رسد. نوع T6 بالاترین حد استحکام تسلیم را در بین آلیاژهای ۷۰۷۵ است. عمدتاً منشأ اصلی این استحکام به پراکندگی و زمان رسوب‌دهی بین درون دانه‌ها و در امتداد مرز دانه‌ها بستگی دارد و در مقابل مقاومت به خوردگی تنشی کاهش می‌یابد.

کاربردها:آلیاژهای سری ۷۰۰۰ از قبیل ۷۰۷۵ اغلب در صنایع حمل و نقل از جمله حمل و نقل دریایی، هوایی و خودروها به دلیل بالا بودن نسبت استحکام به چگالی مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین این قابلیت سبکی و استحکام بالا باعث شده تا این آلیاژ در تجهیزات صخره نوردی، قطعات دوچرخه، قاب اسکیت‌ها و بدنه گلایدرها نیز به کار برده شود.

در بدنه اغلب مدل‌های سرگرمی رادیو کنترل معمولاً از آلیاژهای ۷۰۷۵ و ۶۰۶۱ برای صفحات شاسی استفاده می‌شود.

۷۰۷۵ همچنین در تولید تفنگ M16 برای ارتش آمریکا استفاده می‌شود.

شرکت‌های ساخت اسلحه از جمله Desert Tactical Arms, SIG Sauer و شرکت جنگ‌افزار فرانسوی PGM از این آلیاژ برای افزایش دقت در اسلحه استفاده می‌کنند.

همچنین به صورت میله برای چوب بازی لاکراس، شمشیر STX و مجموعه بعضی از چاقو و چنگال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به علت استحکام بالا، چگالی پایین، خواص حرارتی مطلوب و قابلیت پولیش بالا آلیاژ ۷۰۷۵ به طور گسترده‌ای در ساخت ابزار قالب استفاده می‌شود.

جدول انالیز عنصری 7075

عنصر zn mg cu cr fe si mn ti others al
% 5.6-6.1 2.1-2.5 1.2-1.6 0.28-0.18 Max0.5 Max0.4 Max0.3 Max0.2 Each(max0.05)

Total(max0.15)

remainder

 

جدول خواص مکانیکی آلومینیوم 7075

 

خاصیت واحد شرایط مقدار
استحکام کششی نهایی MPa T6 510-540
استحکام تسلیم MPa T6 430-480
ازدیاد طول در نقطه گسیختگی % T6 5-10
مدول یانگ GPa 71.7
سختی برینل HB T6 150
چقرمگی شکست J/m2 27
مقاومت به خستگی MPa 145
  • مقادیر ارائه شده در این جدول برای آلومینیوم 7075 در حالت T6 (حرارت‌دهی شده و سریع خنک شده) است.
  • خواص مکانیکی آلومینیوم 7075 به عوامل مختلفی مانند آلیاژ، عملیات حرارتی، ضخامت و روش تست بستگی دارد.
  • برای اطلاعات دقیق‌ تر در مورد خواص مکانیکی آلومینیوم 7075، به استانداردهای مربوطه مانند ASTM B209 و AMS 4041 مراجعه کنید.
5/5 - (3 امتیاز)

5 پاسخ

    1. سلام جناب کلهر
      با توجه به نوسانات قیمت جهانی فلزات، برای اطلاع از قیمت روز ورق آلومینیوم تماس بگیرید.02166391201

    1. سلام آقای علیاری ممنون
      بله فروش ورق آلومینیوم عمده و ارسال به تمام نقاط ایران فراهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاهده لیست قیمت‌ها

اطلاعات تماس شعبه بازار تهران

اطلاعات تماس شعبه غرب تهران