جهان آلومینیوم

تولیدکننده انواع ورق آلومینیوم

ورق-پانچ-آلومینیوم

ورق پانچ آلومینیوم

ورق پانچ نوعی عملیات بر روی انواع فلز هاست که قادر به درآوردن شکل های گوناگون در آنها می باشد. به زبان ساده تر مکانیزم این ورق به گونه ای است که فلز پانچ وارد صفحات فلزی می شود و با برش ورق ها باعث ایجاد حفره و سوراخ در آن ها می شود. این ورق ها می توانند از جنس ورق گالوانیزه، ورق روغنی، ورق سیاه، ورق استیل و آلومینیوم باشد. قبل از اختراع ورق پانچ کارگران معادن این کار سخت و طاقت فرسا را با دست انجام می دادند و سختی این کار باعث ابداع این وسیله شد و همانطور که گفتیم آلومینیوم یکی از ورق های مشبک و سوراخ دار هست که در ادامه مطلب به توضیح آن می پردازیم.

شرکت جهان آلومینیوم تولید کننده و تامین کننده انواع محصولات آلومینیوم ازجمله انواع ورق آلومینیوم می باشد. برای اطلاع از قیمت روز ورق آلومینیوم با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۳۳۹۴۸۵۴۲ – ۰۲۱۶۶۳۹۱۲۰۱

ورق سوراخ دار آلومینیوم چیست؟

ورق سوراخ دار آلومینیوم یک نوع صفحه فلزی دارای حفره است که توسط ورق پانچ سوراخ و مشبک شده و به شکل های گوناگون درآمده است. این نوع ورق در ضخامت های مختلف و با اندازه سوراخ و الگو های متنوع ساخته میشود.

در ساخت ورق های آلومینیومی، برای برجسته نشان دادن آن از الکو های متفاوتی مانند هندسی، گلبرگ، موج و… استفاده می شود. به طور کلی ورق پانچ آلومینیوم به اشکال مختلفی طبق سفارش مشتری تولید می شود حتی براساس نوع درخواست سفارش دهنده پوششی بر روی سطح ورق اعمال می گردد.

 

ورق-سوراخ-دار-آلومینیوم-چیست؟

 

علت پانچ کردن ورقه آلومینیوم

پانچ کردن صفحات آلومینیوم به علت کاربرد فراوانی که در حوزه های مختلف دارد برای زیبایی یا قابلیت استفاده آنها صورت می گیرد.

این کار می تواند به استحکام ورق پانچ شده کمک کند و فلزات حذف شده از ورق ها میتواند مورد بازیافت قرار گیرد اما از طرفی باعث افزایش قیمت این محصول می شود به گونه ای که هر چه تعداد پانچ ها بیشتر باشد مقدار ضایعات بیشتر و هزینه آن بالاتر خواهد بود.

البته باید توجه داشت که فاصله بین سوراخ ها بیشتر از ضخامت ورق باشد چرا که عکس این فقضیه باعث کم شدن استحکام ورق می شود.

عموما برای نگه داری و مانگاری بهتر و بیشتر این ورق ها آنها را رنگ میکنند تا از زنگ زدن آن جلوگیری شود.

اهمیت آلومینیوم پانچ شده

این نوع ورق ها می توانند از موارد بازیافتی تشکیل شوند و خود نیز قابلیت بازیافت شدن دارند وبرای نسل های آینده نیز باقی میمانند. قابل جوشکاری، خمکاری، برشکاری و فرم دهی با تجهیزات هستند.

آنها از لحاظ مکانیکی دارای خواص مغناطیسی، مقاومت کششی 50k و نقطه تسلیم 35kمی باشد.

کاربرد های ورق پانچ آلومینیوم

از ورق پانچ آلومینیوم به خاطر ظاهر زیبایی که دارد بیشتر در نما استفاده می شود و همچنین این ورق در صنعت نفت و گاز پتروشیمی و ساختمان سازی و صنایع غذایی ننقش مهمی را ایفا می کند.

همچنین از آلومینیوم پانچ شده اغلب در کارهایی استفاده می شود که ورود آب و هوا در آن نقش مهمی داشته باشد مانند فیلتر و یا تهویه کردن.

به دلیل کاربرد ورق آلومینیوم و مزایایی مثل دوام، مقاومت در برابر خوردگی، زنگ، حرارت، استحکام بالا این ورق بسیار مورد توجه است و از آن برای ساختن راه پله ها و نرده ها، پارتیشن های تزئینی، بازسازی ادارات، پنجره اتومبیل، میکروفن های خازنی، نمایشگاه ها، طرح های داخلی و پنل های دیواری استفاده می کنند.

 

کاربرد-های-ورق-پانچ-آلومینیوم

 

انواع ورق پانچ

ورق های پانچ را بسته به استفاده و مزیت آنها میتوان در شکل های گوناگون تولید کرد

سوراخ گرد

محبوب ترین نوع فلزات پانچ شده است و در انواع ضخامت ها و و قطر ها تولید می شود.

شکاف دار

نسبت به سوراخ گرد دارای مزیت عبور مواد و تهویه بهتر می باشد

سوراخ شش ضلعی

بیشترین سطح باز را این فلزات به خود اختصاص می دهند و عمدتا برای جریان هوا و کاربرد فلزات معماری استفاده میشود.

قیمت ورق پانچ آلومینیوم

قیمت این ورق ها به عوامل مختلفی از جمله ابعاد، ضخامت، چشمه ورق و… بستگی دارد و البته مهم ترین عامل تاثیر گذارنده روی قیمت این ورق نوع پانچ آن هست که هر چه این پانچ پیچیده تر باشد قیمت آن مسلما بالاتر خواهد بود

نوع ورق ضخامت ورق چشمه ورق قیمت به تومان
آلومینیوم1*2 1mm 10 2700000
آلومینیوم1*2 1mm 5 2700000
آلومینیوم1*2 0.8mm 3 2400000
آلومینیوم1*2 0.7mm 3 2000000

قیمت-ورق-پانچ-آلومینیوم

علت استفاده از ورق پانچ آلومینیوم

اینکه هر چیزی که شامل بافت ها و طرح های زیبا باشد همیشه چشم انسان هارا به خود جلب می کند کاملا محسوس است. ورق های پانچ آلومینیومی ظاهر زیبایی دارند و آنها را به یک مکمل تزئینی عالی برای سازه ها تبدیل میکند.

پانچ صحیح فلزات نیازمند دانش تخصصی ومهارت و تجرهب کافی و توجه زیاد به جزئیات است. با رعایت نکات پانچ کردن میتوانید قطعاتی را تولید کنید که دقیقا مطابق با مشخصات طرح مورد نظر خود باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاهده لیست قیمت‌ها

اطلاعات تماس شعبه بازار تهران

اطلاعات تماس شعبه غرب تهران