جهان آلومینیوم

تولیدکننده انواع ورق آلومینیوم

دمای ذوب آلومینیوم

دمای ذوب آلومینیوم

آلومینیوم از فلزاتی است که دمای ذوب پایینی دارد و در کنار این ویژگی، خواص دیگری مانند مقاومت در برابر خوردگی و انعطاف پذیری این فلز باعث شده تا کاربرد فراوانی در صنایع کوچک و بزرگ داشته باشید. دمای ذوب آلومینیوم 660.3 درجه سلسیوس است، از این آلیاژ با خواص فراوان به طور گسترده‌ای در صنایع مختلف از جمله هوافضا، خودروسازی و بسته‌بندی استفاده می‌شود. جهان آلومینیوم نیز یکی از خوش نام ترین تولید کنندگان و تامین کنندگان انواع محصولات آلومینیومی در ایران می باشد که می توانید با بهترین قیمت روق آلومینیوم و سایر محصولات را از ما خریداری کنید. برای دریافت مشاوره خرید با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۳۳۹۴۸۵۴۲ – ۰۲۱۶۶۳۹۱۲۰۱

نقطه ذوب آلومینیوم چیست؟

نقطه ذوب یک ویژگی فیزیکی حیاتی است. دمایی که در آن یک ماده از حالت جامد به حالت مایع تبدیل می‌شود، مستقیماً بر نحوه استفاده و استفاده از آن ماده تأثیر می‌گذارد. نقطه ذوب آلومینیوم تقریباً 1220 درجه فارنهایت است. نسبت به فلزات دیگر، این مقدار حدود دو برابر نقطه ذوب روی و نیمی از دمای ذوب فولاد ضد زنگ است. نکته قابل توجه این است که دمای ذوب آلومینیوم بسته به ترکیب آلیاژ تغییر می کند. این یک بخش از اطلاعات حیاتی در مورد تولید آلومینیوم است.

جهان آلومینیوم یک تامین کننده و مرکز خدمات آلومینیومی است.

فرآیندهای تولید اغلب نیاز به حرارت دادن فلزات تا دمای ذوب خود دارند. ذوب، جوشکاری ذوبی و ریخته‌گری همگی نیازمند مایع بودن فلزات هستند تا انجام شوند. آلومینیوم و آلیاژهای آلومینیوم را می توان در صورت نیاز ذوب و دوباره ذوب کرد. این شامل ذوب برای ریخته‌گری شمش یا بیلت و همچنین برای فرآیندهای ساخت بعدی مانند نورد، اکسترود کردن، کشیدن، آهنگری و بازیافت است.

دمای ذوب آلومینیوم
دمای ذوب آلومینیوم

اول، درک چگونگی تولید آلومینیوم پرایم

ذوب آلومینیوم در خانه

آلومینیوم همیشه به عنوان یک ترکیب وجود دارد، نه به صورت خالص. اشکال خالص فلز ابتدا باید از نظر شیمیایی به آلومینا (اکسید آلومینیوم) تصفیه شده و سپس از طریق فرآیند احیای الکترولیتی هال-هرولت، که معمولاً فرآیند تولید اولیه نامیده می‌شود، به آلومینیوم ذوب شوند. طبق گفته انجمن آلومینیوم، فرآیند تولید اولیه کارآمدتر شده است و طی 20 سال گذشته 20 درصد بهبود یافته است.

تهیه آلومینیوم با استخراج بوکسیت، ماده اولیه اولیه ای که آلومینیوم فلزی از آن تولید می شود، آغاز می شود. سپس ناخالصی های بوکسیت از طریق ته نشین شدن و فیلتراسیون حذف می شود. این فرآوری شیمیایی آلومینا می سازد. بوکسیت خرد می شود، در محلول هیدروکسید سدیم مخلوط می شود و سپس توسط بخار تحت فشار حرارت داده می شود تا آلومینا حل شود.

دمای ذوب آلومینیوم

نقطه ذوب اکسید آلومینیوم بالاتر از آلومینیوم است و در حدود 3762 درجه فارنهایت است. به همین دلیل است که استخراج آلومینیوم از اکسید آلومینیوم قبل از ذوب شدن فلز از طریق الکترولیز انجام می شود. الکترولیز، تکنیکی است که توسط آن می توان عناصر را جدا کرد، در گلدان های احیا یا سلول های یک کارخانه احیا انجام می شود. این فرآیند کاهش، اکسیژن را از آلومینا که تقریباً از قسمت های مساوی آلومینیوم و اکسیژن تشکیل شده است، خارج می کند. فقط بعد از تمام این مراحل است که آلومینیوم خالص و اولیه داریم.

دمای ذوب آلومینیوم
دمای ذوب آلومینیوم

عوامل موثر بر دمای ذوب آلومینیوم

ترکیب آلیاژی

دمای ذوب کمی نسبت به ترکیب آلیاژ متغیر است. محدوده ذوب برای چند آلیاژ رایج توسط ASM International بیان شده است:

  • 1100: 1190 – 1215 درجه فارنهایت
  • 2024: 935 – 1180 درجه فارنهایت
  • 3003: 1190 – 1210 درجه فارنهایت
  • 5052: 1125 -1200 درجه فارنهایت
  • 5456: 1055-1180 درجه فارنهایت
  • 6061: 1080 – 1205 درجه فارنهایت
  • 7075: 890 – 1175 درجه فارنهایت

ناخالصی های شیمیایی

یکی دیگر از عوامل موثر در دمای ذوب آلومینیوم، وجود ناخالصی های شیمیایی است.

آلومینیوم معمولی و آلیاژهای آن ناگزیر حاوی ناخالصی هستند. ناخالصی را می توان به عنوان هر عنصر شیمیایی توصیف کرد که عمداً در ترکیب آلیاژ وارد نشده است.

ناخالصی های شیمیایی دمای نقطه ذوب را تغییر می دهند. به این حالت فرورفتگی نقطه ذوب می گویند. اگر نقطه ذوب بیش از 41 درجه فارنهایت تغییر کند، دلیلی بر وجود ناخالصی است.

دمای ذوب آلومینیوم
دمای ذوب آلومینیوم

ناخالصی ها می توانند در چندین نقطه مختلف در طول فرآیند ذوب ایجاد شوند.

  • آلودگی بار در حین ذوب و ریخته گری
  • برهمکنش با پوشش فلزی و شار
  • انحلال عناصر تجهیزات ریخته گری و ابزار ریخته گری.

ناخالصی ها ممکن است در طی ذوب مجدد ضایعات آلومینیوم در تولید ثانویه وارد شوند.

ترکیب مولکول ها

یکی دیگر از عوامل موثر در دمای ذوب آلومینیوم، ترکیب مولکول ها است.

مولکول های با پیوندهای قوی برای شکستن به انرژی بیشتری نیاز دارند. آلومینیوم دارای پیوندهای کووالانسی است که منجر به نقطه ذوب بالاتر می شود.

نیروی جاذبه

آلومینیوم دارای پیوندهای قطبی قوی است که منجر به فراریت کم، نقطه ذوب و جوش بالا و چگالی بالا می شود.

فشار

اعمال فشار در طول فرآیند گرمایش می تواند نقاط ذوب را تغییر دهد. برای آلومینیوم، فشارهای حدود 3500 گیگا پاسکال باعث گرمایش مجدد می شود یا زمانی که نقطه ذوب در واقع شروع به کاهش بیش از یک فشار بحرانی خاص می کند.

دمای ذوب آلومینیوم
دمای ذوب آلومینیوم

ذوب فلزات: اصول ریخته گری

فرآیندهای ریخته گری برای هزاران سال شناخته شده است. فلزات با ذوب شدن آنها در یک مایع، ریختن فلز در قالب و حذف مواد قالب پس از جامد شدن فلز در هنگام سرد شدن، به شکلی در می آیند.

ریخته گری بسیار مهندسی شده در 90 درصد کالاهای بادوام از جمله اتومبیل، کامیون، هوافضا، قطار، تجهیزات معدنی و ساختمانی، چاه های نفت، لوازم خانگی، لوله ها، هیدرانت ها، توربین های بادی، نیروگاه های هسته ای، دستگاه های پزشکی، محصولات دفاعی، اسباب بازی ها و… یافت می شود. بیشتر.

بسیاری از تکنیک های ریخته گری وجود دارد که در قالب روش های ریخته گری قابل مصرف یا غیر قابل مصرف قرار می گیرند. ریخته گری قابل مصرف شامل استفاده از قالب های موقت و غیر قابل استفاده مجدد است. در ریخته گری قالب غیر قابل مصرف، قالب ها بدون نیاز به اصلاح بعد از هر بار استفاده مجدد می شوند.

چرخه تولید برای اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از فرآیندهای ریخته گری، از پایگاه داده فلزات توتال مواد دیدن کنید.

فرآیند ریخته گری آلومینیوم

میلیون ها پوند آلومینیوم ذوب شده هر روز به طور ایمن ریخته گری می شود و آن را به یکی از متداول ترین فلزات ریخته گری در اطراف تبدیل می کند. این به احتمال زیاد به دلیل این واقعیت است که آلومینیوم یکی از معدود فلزاتی است که می تواند توسط تمام فرآیندهای مورد استفاده برای ریخته گری فلزات ریخته گری شود. اما در نوع آلومینیوم ریخته گری تفاوت هایی وجود دارد.

تفاوت بین آلومینیوم پرایم، ضایعات و سخت کننده ها

دمای ذوب آلومینیوم
دمای ذوب آلومینیوم

هنگامی که می پرسید چگونه آلومینیوم را ذوب کنید، درک تفاوت بین آلومینیوم اولیه، ضایعات و سخت کننده ها ضروری است. هر کدام نقش کلیدی در فرآیند ریخته گری دارند.

آلومینیوم پرایم 99.9 درصد آلومینیوم خالص است. به سه شکل ظاهر می‌شود: تی‌بار، خروس وان و خوک. ابتدا آلومینیوم اولیه به کوره اضافه می شود.

قراضه آلومینیوم بازیافتی است. ضایعات می تواند مستقیماً از فرآیند تولید یا از محصولات جمع آوری شده پس از استفاده مصرف کنندگان و دفع آنها ظاهر شود. بعد از اینکه تمام آلومینیوم اولیه ذوب شد، قراضه برای حذف رطوبت اضافه می شود.

سختی گیرها عناصر اضافه شده ای هستند که برای سخت شدن آلومینیوم در نظر گرفته شده اند. هدف از هاردنرها افزایش استحکام و دادن ویژگی های مطلوب محصول نهایی است. این شامل پایان، استحکام، و پالایش دانه است. سیلیکون و منیزیم دو عامل سخت کننده اصلی در فرآیند ریخته گری آلومینیوم هستند. به طور معمول، آنها در آخر به حمام آلومینیوم اضافه می شوند تا غلظت عوامل آلیاژی را به مشخصات آلیاژ ریخته گری برساند.

کوره های ریخته گری برای ذوب آلومینیوم

دمای ذوب آلومینیوم
دمای ذوب آلومینیوم

از کوره های آلومینیومی برای ذوب کردن آلومینیوم و ریخته گری کنده های چوب استفاده می شود. به طور کلی، کوره‌ها ممکن است از فناوری‌های مختلفی برای ذوب مواد استفاده کنند، اما هر کوره‌ای می‌خواهد مصرف گرما و سوخت را به حداقل برساند. کوره های کارآمد انرژی به کنترل شرایط ذوب کمک می کنند که باعث افزایش بازده فلز می شود.

کوره های آلومینیومی با چاه باز طراحی می شوند. این طرح شامل مراحل فرآیند ریخته‌گری آلومینیوم است که در زیر به آنها اشاره شده است، زیرا، هنگامی که آلومینیوم اولیه ذوب شد، ضایعات از طریق این دهانه اضافه می‌شود.

مراحل فرآیند ریخته گری چیست؟

ابتدا یک شارژ تهیه می شود که در آن مخلوطی از مواد خام ذوب می شود تا یک آلیاژ ساخته شود. آلومینیوم پرایم اضافه می شود، و هنگامی که تمام آلومینیوم اولیه ذوب شد، ضایعات برای حذف رطوبت اضافه می شود

روش ها و تکنیک های تصفیه آلومینیوم مذاب باعث افزایش و تایید خلوص آن می شود. این شامل پردازش شار، دمیدن گازهای بی اثر، فیلتراسیون و ته نشینی است.

هنگامی که خلوص تأیید شد، عوامل سخت کننده اضافه می شوند. باز هم، اینکه کدام عناصر و در چه مقدار به مخلوط اضافه می شود، کاملاً به مشخصات آلیاژ ریخته گری بستگی دارد.

مرحله آخر ساخت گچ و سرد کردن است.

اکستروژن های آلومینیومی چیست؟

دمای ذوب آلومینیوم
دمای ذوب آلومینیوم

اکسترود کردن آلومینیوم با حرارت دادن یک قطعه جامد از صفحه، لوله، ورق یا میله آلومینیومی تا زمانی که نرم شود آغاز می شود. سپس آلومینیوم نرم شده با فشرده سازی از طریق یک دهانه قالب کوچکتر وارد می شود. اکستروژن های آلومینیومی می توانند جامد، نیمه توخالی یا توخالی باشند و برخی از محصولات مصرفی را سبک تر و برخی دیگر را بادوام تر کنند.

لوله آلومینیومی نازک

ذوب آلومینیوم ایمن

هر ماده مذاب خطر دارد. عدم استفاده از روش های مناسب در ذوب و ریخته گری آلومینیوم می تواند خطرناک باشد. آلومینیوم مذاب معمولاً در دمای 1300-1450 درجه فارنهایت نگهداری می شود تا از انجماد زودرس جلوگیری شود. تماس با آلومینیوم مذاب می تواند باعث سوختگی شدید و ایجاد خطر آتش سوزی جدی شود.

خطر انفجار در دمای ذوب آلومینیوم

انفجارها می توانند در اثر اختلاط آب یا سایر آلاینده ها با آلومینیوم مذاب ایجاد شوند. انفجار همچنین می تواند در فرآیند ذوب مجدد ضایعات آلومینیوم به دلیل رطوبت و آلودگی در ضایعات رخ دهد.

این انفجارها می تواند منجر به جراحت یا مرگ و همچنین تخریب تجهیزات و تاسیسات کارخانه شود. در مواردی که احتمال پاشش آب یا سایر تماس های مستقیم وجود دارد، پرسنلی که با آلومینیوم مذاب کار می کنند باید از محافظ چشم و صورت و همچنین لباس محافظ استفاده کنند.

جهان آلومینیوم نزدیک به نیم قرن است که در صنعیت آلومینیوم حضور جدی و فعال دارد و همواره مشتریان خود را راضی نگاه داشته است. در صورتی که قصد خرید محصول آلومینیومی را دارید، کافیست که با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را در این امر راهنمایی کنند.

دمای ذوب آلومینیوم چقدر است؟

دمای ذوب آلومینیوم 660.3 درجه سلسیوس است.

آیا آلیاژهای آلومینیوم دمای ذوب یکسانی با آلومینیوم خالص دارند؟

خیر، آلیاژهای آلومینیوم معمولاً دمای ذوب متفاوتی نسبت به آلومینیوم خالص دارند. این دما به ترکیب دقیق آلیاژ بستگی دارد.

چگونه می‌توان آلومینیوم را ذوب کرد؟

آلومینیوم را می‌توان در کوره‌های ویژه‌ای که به دمای بالاتر از 660.3 درجه سلسیوس می‌رسند، ذوب کرد. معمولاً از کوره‌های گازی یا الکتریکی برای این کار استفاده می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاهده لیست قیمت‌ها

اطلاعات تماس شعبه بازار تهران

اطلاعات تماس شعبه غرب تهران