جهان آلومینیوم

تولیدکننده انواع ورق آلومینیوم

رول فویل آلومینیوم

رول فویل آلومینیوم

رول فویل آلومینیوم چه کاربردی دارد؟

همه ما اکثرا آلومینیوم را به صورت فویل رول شده دیده‌ایم. این کار به منظور سهولت در حمل و نقل فویل‌های آلومینیومی که ورق های بسیار نازک آلومینیوم هستند انجام می‌گیرد. در این یادداشت کوتاه با نکات مهمی در خصوص رول فویل آلومینیوم آشنا می‌شویم.

رول فویل الومینیوم چیست؟

رول فویل آلومینیوم
رول فویل آلومینیوم

ورق آلومینیوم، نوعی از آلومینیوم است که به صورت برگه‌های نازک درآمده باشد. ضخامت فویل آلومینیومی معمولا کمتر از 0.2 میلیمتر است. فویل آلومینیوم بعد از تولید حرارت داده می‌شود و به شکل انعطاف پذیری تبدیل می‌شود که به آسانی خم شده و دور اجسام پیچیده می‌شود.
در واقع فویل‌های آلومینیومی با روش نورد ورق‌هایی که از شمش‌های ریخته گری آلومینیوم تولید می‌شوند، ساخته می‌شود. نواری از پرتوی بتا به ورق آلومینیوم تابانده می‌شود تا فویل‌هایی با ضخامت یکسان داشته باشد.
یکی دیگر از روش‌های تولید فویل الومینیوم روش ریخته گری پیوسته است که در آن دولایه فویل جداگانه روی هم قرار می گیرند و در مرحله آخر نورد روی آنها انجام می‌شود. فویلی که از این طریق ایجاد می‌شود دارای یک روی براق و یک روی مات است. حرکت فویل ها روی غلتک‌ها باعث می‌شود بخشی که با غلتک‌ها در تماس است براق و بخش داخلی آن مات باشد.
یکی از مهمترین بخش‌های تولید فویل آلومینیوم کلاف کردن و یا رول کردن آن است. با حرارت دادن به فویل‌های آلومینیوم در ضخامت و ابعاد مختلف آنها را حول یک جسم می‌پیچیند که به آن رول آلومینیوم گفته می‌شود. این کار کمک می‌کند که حمل و نقل ورق‌های فویل آلومینیومی راحت‌تر انجام گیرد و از آسیب رسیدن به لایه‌های نازک آلومینیوم جلوگیری شود.

کاربرد رول فویل الومینیومی

از آنجا که فویل آلومینیومی شکل پذیری بالایی دارد به وفور از آن در بسته بندی در صنایع مختلف استفاده می شود. چرا که فویل های آلومینیومی این قابلیت را دارند که به صورت خم، لوله یا بسته بندی مورد استفاده قرار گیرند. فویل های آلومینیومی دارای این قابلیت هستند که مانع عبور نور، اکسیژن، آلودگی و ذرات نامطلوب می شوند. بنابراین از آنها در صنایع بسته بندی مواد غذایی، صنایع نوشیدنی، لبنیات و … برای نگهداری در محیط های خارج از یخچال مورد استفاده قرار می گیرد.
رول‌های آلومینیومی را می توان در ضخامت ها و ابعاد مختلفی به صورت رول شده در بازار تهیه کرد. این رول ها با مصرف خانگی غالبا دارای 500 میلیمتر عرض با طول های متفاوت است که برای بسته‌بندی غذا، طبخ غذا و … در خانه ها و رستوران ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
یکی دیگر از موارد استفاده از رول فویل‌های آلومینیومی در صنایع بسته بندی دارو است. داروها باید در محیطی استریل و به دور از هرگونه آلودگی و نفوذ عناصر نگهداری شوند، گاهی ممکن است یک دارو به مدت چند سال در معرض عوامل مختلف باقی بماند. بسته بندی داروهایی مثل انواع قرص، کپسول، کرم، لوسیون، داروهای مایع و پودری با فویل های آلومینیومی می تواند ماندگاری آنها را افزایش داده و خواص آنها را حفظ کند.

ویژگی های رول الومینیوم

رول فویل آلومینیوم
رول فویل آلومینیوم

فویل های آلومینیومی عایق بسیار خوبی در مقابل نور هستند. به همین دلیل از آنها به عنوان سپر تابشی استفاده می شود. البته این فویل ها قابلیت ایجاد مانع برای باز تابش پرتو را نیز دارند و از آنها در مبدل های حرارتی و کابل های لاینر نیز استفاده می شود.
فویل آلومینیومی یک ماده غیر سمی است بنابراین به وفور از آن در صنایع بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود. از فویل آلومینیومی رول شده در ظروف غذا، سطل ها، درپوش بطری ها، نگهداری مواد غذایی فله ای و در ظروف مختلف استفاده می شود.
این فویل ها استقامت خوبی در مقابل حرارت دارند و به راحتی شکل خود را از دست نمی دهند و یا مانع از عبور بوی نامطبوع به داخل می شوند. بنابراین می توان از آن برای طبخ یا کبابی کردن انواع مواد خوراکی روی زغال و حرارت استفاده کرد.
فویل آلومینیومی حفاظت 100 درصد در مقابل نور، رطوبت، اکسیژن و سایر گازها و همچنین محافظت در مقابل میکروارگانیسم ها و باکتری ها را فراهم می کند.
از دیگر ویژگی های فویل آلومینیوم می توان به مقاومت بالای آن نسبت به چربی های گریس های نفتی و حلال های آلی اشاره کرد.

 

قیمت رول فویل آلومینیوم

قیمت رول فویل آلومینیوم تحت تأثیر عواملی مثل کیفیت آلومینیوم، ضخامت ورق آلومینیوم و ابعاد فویل آلومینیوم تعیین می شود.

رول فویل آلومینیومی به ورق های نازک آلومینیومی گفته می شود که به صورت رول شده در بازار موجود است. این محصول ضخامت و ابعاد متنوعی دارد و با توجه به خواص و ویژگی های منحصر به فردی که دارد کاربرد آن استفاده گسترده در بسته بندی مواد غذایی، بسته بندی دارویی، هواپیما، الکترونیک، ماشین آلات، دکوراسیون ساختمان و دیگر زمینه ها است. در واقع ورق های نازک آلومینیوم یا همان فویل آلومینیومی را برای آسیب دیدگی کمتر و حمل و نقل ساده تر به صورت رول شده تولید می کنند و قیمت آن نیز بستگی به ابعاد، متراژ، ضخامت و کیفیت این محصول خواهد داشت.

فویل آلومینیوم

فویل آلومینیوم یک ماده سبک وزن مبتنی بر فلز تولید شده در ضخامت های بسیار نازک که می تواند به راحتی برای فرآیندهای پخت و پز، بسته بندی، پوشاندن شکل بگیرد. این محصول همه کاره است که معمولاً برای کارهای خانگی متعددی استفاده می شود که بسیاری از آنها مربوط به تهیه غذا هستند.

 

فویل آلومینیومی برای عایق کاری و مانع بخار در صنعت ساختمان

یکی از مهمترین زمینه های کاربرد فویل آلومینیوم عایق کاری است . به عنوان مثال به عنوان یک لایه عایق حرارتی برای عایق کاری لوله ها و کانال ها استفاده می شود.

 

فویل آلومینیومی لمینیت شده با اسکریم با عایق حرارتی بسیار موثر لوله ها.

در صنعت ساختمان از فویل آلومینیومی به عنوان لایه رویی برای عایق بندی مواد مانند پشم سنگ، پانل های عایق فوم و حصیرهای لایه ای در عایق کاری ساختمان ها استفاده می شود. به عنوان یک مانع بخار ، این فیلم تضمین می کند که هیچ بخار آب به مواد عایق نفوذ نمی کند و بنابراین از تشکیل قالب و آسیب رطوبت جلوگیری می کند.

 

علاوه بر خاصیت سد بخار، فویل های آلومینیومی تقریباً 96 درصد گرمای تابشی را منعکس می کنند و بنابراین برای عایق حرارتی بسیار مناسب هستند. آنها همچنین می توانند به راحتی تغییر شکل داده یا با یک لاک محافظ پوشانده شوند که دامنه کاربرد آنها را افزایش می دهد.96 درصد گرمای تابشی توسط آلومینیوم منعکس می شود.

فویل آلومینیوم
فویل آلومینیوم

فویل های آلومینیومی برای عایق بندی در دو نوع متراکم و سوراخ دار موجود هستند. عایق متراکم به ویژه در جاهایی که به مانع بخار نیاز است استفاده می شود، به عنوان مثال در دیوارهای زیرزمین یا سونا.

 

فویل آلومینیومی سوراخ دار دارای سوراخ های ریزی است که اجازه گردش هوا را می دهد و در نتیجه از تراکم در هنگام اختلاف دمای زیاد جلوگیری می کند. این امر به ویژه در عایق کاری سقف سودمند است . فویل های آلومینیومی با سوراخ های بزرگتر به عنوان فویل آلومینیوم سوراخ دار یا سوراخ دار شناخته می شوند.

فویل آلومینیومی سوراخ دار از تراکم جلوگیری می کند.به دلیل جابجایی آسان آن ، استفاده از عایق آلومینیومی امکان نصب سریع حتی در ساختمان های بزرگ مانند انبارها را فراهم می کند.

لمینیت پشم معدنی با فویل آلومینیومی نیز باعث کاهش تشکیل الیاف توسط پشم معدنی می شود. در نتیجه، فویل آلومینیومی همچنین حفاظت از سلامت و ایمنی را در هنگام نصب عایق بهبود می بخشد

 

فویل آلومینیومی برای عایق کاری کابل ها

به دلیل وزن کم و رسانایی بالا ، فویل آلومینیومی برای عایق کاری کابل های برق ایده آل است. این امر به ویژه برای کابل های ولتاژ بالا بسیار مهم است. این نه تنها سازگاری الکترومغناطیسی را بهبود می بخشد، بلکه می تواند برای محلی سازی آسیب نیز استفاده شود.

 

علاوه بر این، آلومینیوم درجه خاصی از محافظت در برابر شوک الکتریکی ناشی از کابل های آسیب دیده را فراهم می کند. خاصیت مانع فویل آلومینیومی همچنین از کابل های فیبر در برابر رطوبت محافظت می کند و تداخل دستگاه های الکترونیکی در کابل های ارتباطی را کاهش می دهد .

 

فویل آلومینیومی به عنوان پایه ای برای نوار آلومینیومی

نصب نوار آلومینیومی برای اطمینان از عایق بودن مداوم

 

نوار چسب آلومینیومی یک فویل آلومینیومی نازک است که یک طرف آن با چسب مقاوم در برابر حرارت پوشانده شده است. در مقایسه با نوارهای چسب ساخته شده از پلاستیک، نوار چسب آلومینیومی این مزیت را ارائه می دهد که از نظر حرارتی بسیار مقاوم است. این چسب نه در اثر گرما و نه در سرما شکننده نمی شود و به همین دلیل دوام بیشتری نسبت به نوارهای چسب پلاستیکی دارد.

برخی از نکاتی که باید در استفاده از فویل الومینیومی در نظر گرفت عبارتند از:

این یک محصول مبتنی بر فلز است، بنابراین به عنوان یک مانع بخار موثر برای حفظ مایعات و چکه ها از سطوح تشت عمل می کند.

هنگامی که برای بسته بندی مواد غذایی برای خنک کردن یا انجماد استفاده می شود، برای کاهش انتقال رطوبت، انتقال بو و بخار در صورتی که مواد به طور محکم در اطراف غذا بسته شده باشد، بسیار خوب عمل می کند. هنگام منجمد کردن غذاها، ابتدا مواد غذایی را در نایلون بپیچید و سپس از فویل محکمی که دور پلاستیک پیچیده شده است استفاده کنید تا از اکسیژن جلوگیری شود تا مواد غذایی با فریزر سوخته نشوند.

تابه‌ها را با فویل بپوشانید تا هنگام جمع‌آوری چکه‌های پای، میوه‌ها، گوشت‌ها و مرغ‌ها تمیز شوند.

فویل گرما را در اجاق‌ها یا کباب‌ها به خوبی هدایت می‌کند و در برابر دمای بیش از حد مقاومت می‌کند، بنابراین به عنوان یک مانع خوب برای محافظت از نواحی غذا در برابر پخت بیش از حد عمل می‌کند، مانند پوسته پای و پوست مرغ، و اجازه می‌دهد غذاها آرام‌تر و کامل‌تر بدون سوختن بپزند.

فویل به‌عنوان وسیله‌ای برای درست کردن غذاهای مختلف مانند کوکی‌ها، تردتر در ته آن عمل می‌کند. خمیر کوکی را که روی ورقه های فر با روکش فویل قرار داده شده و قبل از قرار دادن خمیر روی ورق با اسپری پخت و پز اسپری می شود، با کفی ترد بپزید. در حین پختن کوکی، خمیر کمی پخش می شود و با افزایش دما روی فویل که روی ته کوکی قرار گرفته است، شیرینی تردتر می شود.

اگرچه فلز موجود در مواد ممکن است برای مصارف مختلف به خوبی کار کند، اما ممکن است برخی از روش‌ها را مختل کند، بنابراین مراقب موارد زیر باشید:

 

فویل آلومینیوم
فویل آلومینیوم

 

هنگام نگهداری مواد غذایی با سرکه، غذاهای پر نمک، غذاهای بسیار ادویه دار، یا غذاهای بسیار اسیدی مانند گوجه فرنگی، مواد غذایی می توانند با فلز واکنش نامطلوب داشته باشند و باعث تجزیه و آسیب به غذا یا ایجاد بقایای آبی شوند.

هنگامی که اطراف برخی از فلزات مانند نقره، ورق نقره، آهن یا فولاد ضد زنگ پیچیده می شود، ممکن است یک واکنش الکترولیتی رخ دهد که باعث شکسته شدن ورق آلومینیوم و تغییر خواص مفید آن شود.

 

فویل آلومینیومی در برخی از فرآیندهای پخت و پز خوب عمل می کند، اما در سایر فرآیندها نه. این ماده ای است که باعث ایجاد جرقه و قوس در هنگام استفاده از قطعات بزرگ برای پخت غذا در مایکروویو می شود، بنابراین در صورت استفاده از فویل به هر شکلی هنگام پخت و پز در مایکروویو توصیه می شود احتیاط کنید. در برخی از مایکروویوها، مقدار کمی از مواد را می توان فقط برای پوشش سطوح کوچک استفاده کرد، اما اغلب توصیه نمی شود، مگر اینکه قبلاً با موفقیت تلاش کرده و انجام شده باشد.

 

کف اجاق‌های آشپزخانه را با فویل نپوشانید تا غذاهای ریخته شده را بگیرید. فویل دارای خواص انعکاسی عالی است اما هنگامی که در اجاق استفاده می شود ممکن است یک واکنش نامطلوب رخ دهد زیرا خواص فویل آلومینیومی ممکن است باعث ایجاد حرارت ناهموار در داخل فر شود و نه تنها به غذا بلکه احتمالاً به اجاق گاز نیز آسیب می رساند.

 

فویل آلومینیومی معمولاً دارای یک طرف مات و براق است که در هنگام ساخت مواد ایجاد می شود. به طور معمول، هیچ یک از طرفین به طور قابل توجهی بهتر از دیگری برای اهداف کلی پخت، بسته بندی، پوشش، یا فرآیندهای آستر هنگام تهیه یا نگهداری غذاها نیست. با این حال، از آنجایی که یک طرف کسل کننده و براق وجود دارد، و از آنجایی که طرف براق بازتاب دهنده بهتر گرما یا سرما است، ممکن است هنگام پخت و پز یا نگهداری غذاها از هر طرف استفاده شود. به سادگی این تفاوت در ارزش بسیار ناچیز است و احتمالاً قابل توجه نیست.

 

همانطور که گفته شد، از آنجایی که طرف براق فویل گرما را بهتر منعکس می‌کند، غذاهایی را که در یخچال نگهداری می‌شوند با سمت براق بیرون بپیچید تا دمای گرم‌تر منعکس شود و از غذای بسته‌بندی شده دور نگه داشته شود. به همین ترتیب، اگر چیزی در حال پخته شدن باشد، ممکن است مقداری از فرآیند پخت و پز را کمی کند کند، اگر طرف براق در قسمت بیرونی محصول باشد و در نتیجه حرارت منعکس شود. یا اگر می‌خواهید غذاهای بسته‌بندی شده گرم بمانند، غذا را طوری بپیچید که طرف کدر آن بیرون باشد تا گرما از سمت براق منعکس شود و دوباره داخل غذا برگردد.

محصولات شرکت جهان آلومینیوم: میلگرد آلومینیوم، تسمه آلومینیوم، لوله آلومینیوم و …برای خرید و اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در جهان آلومینیوم تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاهده لیست قیمت‌ها

اطلاعات تماس شعبه بازار تهران

اطلاعات تماس شعبه غرب تهران